Franges singulars

A l’Institut Escola La Flor de Maig organitzem l’horari lectiu en franges horàries perquè cada etapa —Infantil, Primària i Secundària— pugui equilibrar moments acadèmics, projectes interdisciplinars, atenció individualitzada i espais de joc o reflexió.

La nostra proposta pedagògica integradora, proposa una distribució lectiva setmanal organitzada en franges on cada una d’elles respon a un objectiu concret:

Horari marc – Baules petites

Horari marc – Baules mitjanes i grans

Horari marc – Baules joves

Baula de petites (I3, I4 i I5)

BAULA DE PETITES

Temps de Joc Compartit

En aquesta franja horària, les famílies de la Baula de Petites acompanyen els infants. S’ofereixen diverses activitats distribuïdes en diferents espais, seguint una dinàmica de lliure circulació que permet a cada infant escollir segons els seus interessos i necessitats.

BAULA DE PETITES

Temps de Grup

Moment en què la referent de cada aula acompanya el seu grup d’infants, facilitant l’adquisició d’hàbits, el desenvolupament de rutines i l’enfortiment dels vincles afectius.

BAULA DE PETITES

Espai Exterior

Les acompanyants d’aprenentatge participen activament en aquest espai, que considerem un entorn clau per a l’aprenentatge i el creixement integral dels infants.

BAULA DE PETITES

Microambients de llengua i matemàtiques

Consten de provocacions molt variades, diverses on es treballen continguts lingüístics i matemàtics a partir de propostes manipulatives, significatives i adaptades al ritme evolutiu dels infants.

BAULA DE PETITES

Psicomotricitat

Espai destinat al desenvolupament motriu seguint el mètode Aucouturier, que promou l’expressió, la vivència corporal i el joc simbòlic.

BAULA DE PETITES

Espais d’Aprenentatge

Tres franges dedicades a l’exploració i el treball d’objectius de diferents àmbits —artístic, científic, motriu, construccions i altres propostes— que afavoreixen el desenvolupament global de l’infant.

Baula de mitjanes (1r, 2n i 3r) i grans (4t, 5è i 6è)

BAULA DE MITJANES I GRANS

Temps de Grup

Moment en el qual la referent de cada aula acompanya el seu grup d’infants. S’hi desenvolupen les Situacions d’Aprenentatge (Coneixements curriculars globalitzats) i es cuida i fomenta la cohesió de grup.

BAULA DE MITJANES

Espai Exterior

Espai de joc lliure on els infants on els infants respecten els jocs i les normes que ells mateixos han acordat a  l’Assemblea d’Escola.

BAULA DE MITJANES

Microambients de llengua i matemàtiques

Consten de provocacions molt variades, diverses on es treballen continguts lingüístics i matemàtics a partir de propostes manipulatives, significatives i adaptades al ritme evolutiu dels infants. A mesura que l’infant assoleix els aprenentatges es va desprenent del material manipulatiu i les bastides.

BAULA DE MITJANES

Espais d’Aprenentatge

Dues franges d’aprenentatge en les que es barregen els infants de tots els cursos de cada Baula (1r, 2n i 3r) i (4t i 5è). S’hi  aborden objectius de diferents àmbits: artístic, científic, motriu, construccions i altres propostes que afavoreixen el desenvolupament global de l’infant.

BAULA DE MITJANES

Especialitats

Música, Educació física, castellà i anglès.

Baula de joves (ESO)

BAULA DE JOVES

SAPIENS

SAPIENS integra socials, naturals, tecnologia i llengües seguint la seqüència eXplore → eXchange → eXpress. Cada trimestre l’alumnat presenta públicament els seus projectes, treballant competències ciutadanes, digitals i personals. El procés inclou recerca, tallers, visites i culmina amb un producte final real que potencia el pensament crític i la creativitat.

BAULA DE JOVES

Projectes STEAM

Els projectes STEAM combinen ciència, tecnologia, enginyeria, art i matemàtiques amb un enfocament pràctic i manipulatiu. Es treballa de manera interdisciplinària en grups reduïts al laboratori i al taller, amb una mostra final cada trimestre. L’objectiu és despertar vocacions, trencar estereotips i apropar les professions STEAM.

BAULA DE JOVES

Càpsules

Les càpsules són franges curtes que es fan dues vegades per trimestre i permeten descobrir nous continguts o habilitats. Inclouen propostes com Francès, Revista, Emociona’t, El so dels colors o Pickleball. Són espais flexibles que afavoreixen la personalització de l’aprenentatge.

BAULA DE JOVES

Àgora

 L’Àgora és l’espai de tutoria i assemblea del grup, conduït per la persona tutora referent. Els dilluns es dedica a iniciar la setmana, compartir com estem i abordar temes de convivència i organització. Els divendres serveixen per reflexionar, autoavaluar-se i fixar objectius, afavorint la participació i el bon clima de grup.

BAULA DE JOVES

Temps de lectura

Cada dia es dediquen 15 minuts a la lectura per fomentar la calma i la concentració després del pati. Es pot treballar lectura vinculada a la matèria, comprensió o debat en diferents formats. L’objectiu és millorar la comprensió lectora, l’atenció i el pensament crític.

BAULA DE JOVES

Atenció personalitzada

L’alumnat rep un acompanyament continuat gràcies a la codocència, els desdoblaments i les tutories individuals i grupals. Cada nivell disposa d’una orientadora que vetlla pel benestar acadèmic i emocional durant tota l’ESO.