Temps de Grup
Moment en el qual la referent de cada aula acompanya el seu grup d’infants. S’hi desenvolupen les Situacions d’Aprenentatge (Coneixements curriculars globalitzats) i es cuida i fomenta la cohesió de grup. En aquestes granges es desenvolupen els Treballs d’Investigació
Els Treballs d’Investigació són un pilar pedagògic que permet treballar de manera interdisciplinària a partir dels interessos dels infants. Prioritzen el procés d’investigació per sobre del resultat i fomenten el pensament crític, l’assaig/error i la construcció de models explicatius científics.
S’inicien a 1r amb un petit guió i es desenvolupen plenament a partir de 2n de primària, amb continuïtat posterior als projectes del Sàpiens a secundària.
Aquests treballs són situacions d’aprenentatge globalitzades que integren continguts de medi, hàbits, valors, creativitat i iniciativa. Es treballa amb diferents agrupacions, sovint en parelles per potenciar l’autonomia i el treball cooperatiu. També en els cursos més elevats hi ha propostes de caràcter individual
Els temes estan definits al Projecte Curricular de Centre, però cada infant tria la pregunta d’investigació què més l’interessa sobre el tema a investigar. Es treballa amb una capsa de materials i guions flexibles adaptats als interessos del grup.
El procés finalitza amb una cloenda oberta a les famílies, on l’alumnat presenta els aprenentatges. També s’hi integren aportacions de castellà, anglès, música i educació física.
L’avaluació se centra en una autoavaluació reflexiva sobre el procés i la implicació de l’infant.